Використання
методу проєктів на уроках англійської мови
Метод проєктів допомагає
формувати навички самостійної роботи учнів з навчальним матеріалом; навички самоконтролю;
уміння та навички креативного мислення, комунікативні, презентаційні, пошукові (дослідницькі) уміння, а також уміння працювати в команді.
1. В процесі організації проєктної
діяльності учнів з англійської мови можуть бути заплановані такі різновиди
діяльності:
Індивідуальний
проєкт: результат роботи одного
учня. Надалі з таких особистих робіт можливо простим об'єднанням (наприклад,
організувавши експозицію) отримати колективний продукт (outcome).
Колективна
діяльність: концерти або
вистави зі спільною підготовкою та репетиціями, одна велика спільна поробка,
комп'ютерний слайд - фільм за участю всіх бажаючих.
Робота
в малих групах: поробки, колажі,
макети.
2. Для аналізу практичних
результатів впровадження проєктного метода існує типологія, запропонована Є.С.Полат, за шістьма основними ознаками:
За домінуючою діяльністю: дослідницькі, творчі,
практико-орієнтовані, рольові, інформаційні проєкти;
За предметно
-змістовною галуззю: монопроєкти, міжпредметні проєкти;
За характером координації
проєктам відкритою явною координацією, з прихованою координацією;
За характером контактів
між учасниками: в межах класу, внутришкільні, регіональні, міжрегіональні, міжнародні;
За кількістю
учасників проєкту: особистісні, парні, групові;
За тривалістю
виконання проєкту: міні-проєкти, короткострокові, тижневі та річні проєкти.
3. В організації проєктної
діяльності дуже важливим моментом є структурування. Воно включає в себе наступні
етапи; планування, аналіз, узагальнення інформації, презентація та етап
практичного використання результатів роботи над проєктом. Виходячи з логіки
створення ситуації успіху, недоцільно оцінювати лише мовний матеріал та
помилки.
Критерії оцінювання проєкта
:
· Самостійність
роботи над проєктом;
·
Повнота
розкриття теми;
·
Мовна
письменність;
·
Артистизм
та виразність виступу;
·
Використання
засобів наочності.
Загальна схема технології проєктного навчання у вигляді таблиці:
№
|
Етапи діяльності
|
Зміст діяльності
|
1
|
Підготовка. Визначення теми і мети проєкту.
|
Учні: обговорення,
пошук інформації.
Вчитель: заява
задуму, мотивація, допомога у постановці завдань.
|
2
|
Планування:
Учень а)
визначення джерел, засобів збору, методів аналізу інформації, засобів
представлення результатів;
Вчитель б)
установлення критеріїв оцінки результату і процесу.
|
Учні: формулюють
завдання і виробляють план дій,
Вчитель: коректує,
пропонує ідеї, висуває пропозиції.
|
3
|
Збір інформації (спостереження, робота з літературою,
анкетування, експеримент).
|
Учні: збирають інформацію.
Вчитель: спостерігає, непрямо керує діяльністю.
|
4
|
Аналіз.
Аналіз інформації,
формулювання висновків.
|
Учні: аналізують
інформацію.
Вчитель: коректує,
спостерігає, радить
|
5
|
Подання й оцінка результатів (усний, письмовий звіт та оцінка
результатів і процесу дослідження за вчасно встановленими критеріями).
|
Учні: аналізують
інформацію,
Вчитель: коректує,
спостерігає, радить.
Вчитель і учні
беруть участь у колективному обговоренні, оцінюють зусилля, використані можливості,
творчий підхід.
|
Наведу приклад з власного досвіду.
В дев’ятому класі протягом вивчення теми Vital Statistics (Все про мене) учні виконали
міні-проєкт “It’s cool to be a journalist”
Творчий
груповий письмовий міні-проєкт
“It’s cool to be a journalist”
9 клас
Тема: Vital Statistics (підручник О. Карпюк)
Тривалість: 1 урок і
домашнє завдання
Мета: розвиток творчих здібностей учнів
Outcome: презентація
Outcome: презентація
Хід проєкта
Завдання на урок
• Take a picture of your classmate (сфотографуй однокласника)
• Title an article about this person (придумай заголовок для статті про однокласника)
• Tell about your first impression (напиши про перше враження від людини, нібито ти
перший раз його бачиш)
•
Interview
the classmate (задай три питання однокласнику)
• Create a nickname for her/him (придумай для нього/неї нік для Інстаграму)
• Write a caption
under the photos (підпиши фото)
• Зробіть чорновий варіант роботи
Домашнє завдання: оформити класні нотатки у вигляді
одного слайду презентаціі.
Сучасно, актуально, креативно !!! Цікаво буде подивитись на готовий продукт !!!
ВідповістиВидалитиГотовий продукт додано.
ВідповістиВидалитиВідмінно !!!
ВідповістиВидалити