неділя, 3 листопада 2019 р.

Метод проєктів на уроках англійської мови



Використання методу проєктів на уроках англійської мови

Метод проєктів допомагає формувати навички самостійної роботи учнів з навчальним матеріалом; навички самоконтролю; уміння та навички креативного мислення, комунікативні, презентаційні, пошукові (дослідницькі) уміння, а також уміння працювати в команді.


1.     В процесі організації проєктної діяльності учнів з англійської мови можуть бути заплановані такі різновиди діяльності:

Індивідуальний проєкт: результат роботи одного учня. Надалі з таких особистих робіт можливо простим об'єднанням (наприклад, організувавши експозицію) отримати колективний продукт (outcome).
Колективна діяльність: концерти або вистави зі спільною підготовкою та репетиціями, одна велика спільна поробка, комп'ютерний слайд - фільм за участю всіх бажаючих.
Робота в малих групах: поробки, колажі, макети.

2.     Для аналізу практичних результатів впровадження проєктного метода існує  типологія, запропонована  Є.С.Полат, за шістьма основними ознаками:
За домінуючою діяльністю: дослідницькі, творчі, практико-орієнтовані, рольові, інформаційні проєкти;
За предметно -змістовною галуззю: монопроєкти, міжпредметні проєкти;
За характером координації проєктам відкритою явною координацією, з прихованою координацією;
За характером контактів між учасниками: в межах класу, внутришкільні, регіональні, міжрегіональні, міжнародні;
За кількістю учасників проєкту: особистісні, парні, групові;
За тривалістю виконання проєкту: міні-проєкти, короткострокові, тижневі та річні проєкти.

3.     В організації проєктної діяльності дуже важливим моментом є структурування. Воно включає в себе наступні етапи; планування, аналіз, узагальнення інформації, презентація та етап практичного використання результатів роботи над проєктом. Виходячи з логіки створення ситуації успіху, недоцільно оцінювати лише мовний матеріал та помилки.

Критерії оцінювання проєкта :
·        Самостійність роботи над проєктом;
·        Повнота розкриття теми;
·        Мовна письменність;
·        Артистизм та виразність виступу;
·        Використання засобів наочності.

Загальна схема  технології проєктного навчання у вигляді таблиці:

Етапи діяльності
Зміст діяльності
1
Підготовка. Визначення теми і мети проєкту.
Учні: обговорення, пошук інформації.
Вчитель: заява задуму, мотивація, допомога у постановці завдань.
2
Планування:
Учень а) визначення джерел, засобів збору, методів аналізу інформації, засобів представлення результатів;
Вчитель б) установлення критеріїв оцінки результату і процесу.
Учні: формулюють завдання і виробляють план дій,
Вчитель: коректує, про­понує ідеї, висуває про­позиції.
3
Збір інформації (спосте­реження, робота з літературою, анкету­вання, експеримент).
Учні: збирають інфор­мацію.
Вчитель: спостерігає, непрямо керує діяльністю.
4
Аналіз.
Аналіз інформації, формулювання висновків.
Учні: аналізують інформацію.
Вчитель: коректує, спостерігає, радить
5
Подання й оцінка результатів (усний, письмовий звіт та оцінка результатів і процесу дослідження за вчасно встановленими критеріями).
Учні: аналізують інформацію,
Вчитель: коректує, спостерігає, радить.
Вчитель і учні беруть участь у колективному обговоренні, оцінюють зусилля, використані мож­ливості, творчий підхід.



Наведу  приклад з власного досвіду.
В дев’ятому класі протягом вивчення теми Vital Statistics (Все про мене) учні виконали міні-проєкт “Its cool to be a journalist

Творчий груповий письмовий міні-проєкт
Its cool to be a journalist
9 клас
Тема: Vital Statistics (підручник О. Карпюк)
Тривалість: 1 урок і домашнє завдання
Мета: розвиток  творчих здібностей учнів
Outcome: презентація

Хід проєкта
Завдання на урок
      Take a picture of your classmate (сфотографуй однокласника)
      Title an article about this person (придумай заголовок для статті про однокласника)
      Tell about your first impression (напиши про перше враження від людини, нібито ти перший раз його бачиш)
      Interview the classmate (задай три питання однокласнику)
      Create a nickname for her/him (придумай для нього/неї нік для Інстаграму)
      Write a caption  under the  photos (підпиши фото)
      Зробіть чорновий варіант роботи
Домашнє завдання: оформити класні нотатки у вигляді одного слайду презентаціі.






3 коментарі: